Hjem Hus Tentstitch til højre og venstrehåndshåndtering

Tentstitch til højre og venstrehåndshåndtering

How to Knit the Little Tent Stitch (Juli 2024)

Anonim

Continental Needlepoint Stitch Front (venstre) Tilbage (Højre). Althea DeBrule

Continental Tent Needle Point Stitch er den mest anvendte og mest kendte af de tre grundlæggende teltsting. Den kan arbejdes rad-for-række, enten vandret eller lodret, og er altid skråt op til højre over et skæringspunkt af lærrednet.

I modsætning til Half Cross Tentsømmen kan Continental Stitch bruges på enhver type kanyle med nålestik og giver en fremragende dækning, der gør det færdige håndarbejde stabilt nok til at vare en levetid.

Se på billedet ovenfor. Det viser fronten … MER og bagsiden af ​​Continental Tentsømmen. Mens den forreste side (venstre billede) ser ud som den halvkorsede tentsøm, dækker bagsiden af ​​Continental Stitch (højre billede) helt på lærredet med tykke ribber af nåletråd.

Lær at nåle med Continental Stitch

Hvis du er ny til needlepoint og gerne vil mestre det grundlæggende, er den multifunktionelle Continental Stitch det første sted at starte. Her er nogle af de mest almindelige måder at bruge den på:

• Når der sømmes en enkelt linje eller en udformning af en form eller et designmotiv.
  • Til at udfylde baggrundsområder i nålestativet , der er for små til kurvevejsesting.
  • Når du syr små detaljer om nåleportrætter , ansigter, hænder og andre kropsdele.
  • For den samlede lærreddækning for at gøre det færdige nålepunkt holdbart og langvarigt.
  • Når der er tvivl om hvilken stingteknik der skal bruges for at fuldføre et nålepunktsprojekt.

Når IKKE bruges til Continental Stitch

Continental Tent Needle Point Stitch bør ikke bruges til at arbejde med store områder af et design eller en åben baggrund, fordi det forvrænger og strækker lærredet ud af form. Dette skyldes udelukkende de flere rækker af højre skråsting, der dannes, når teknikken fungerer korrekt.

Følg disse anvisninger for højre og venstre håndsømmer for at lære at arbejde med Continental Stitch .

Fortsæt til 2 af 3 nedenfor.
  • 02 af 03

Højrehåndede instruktioner til at arbejde med Continental Tentsøm

Højrehåndet Continental Tentsøm Diagram. Althea DeBrule

Den første vandrette række af kontinentale tentsømmer arbejdes fra højre side af nålepunktet til venstre, skråt fra bunden skråt op til toppen og over skæringen af ​​et lærrednet. Start i øverste højre område af nålepunktdesignet for at begynde at arbejde med denne søm.

Følg stingdiagrammet i billedet ovenover, og disse fem trin til at lave perfekte Continental Tent Needle Point Stitches.

1. Kom op fra den forkerte side af lærredet med det trådede tapestry … MERE nål ved (1) og arbejde op diagonalt over et kryds af lærredstråder og ned igen ved (2) som illustreret i stingdiagrammet. Dernæst før nålen op på (3) over næste kryds og ned igen ved (4) og så videre, indtil du når slutningen af ​​rækken. Du skal være på venstre side af nålpunktsdesignområdet.
    2. Du har nu et valg som angivet med pilene på stingdiagrammet. Da kontinentalsting altid arbejdes fra højre til venstre, , hvis du arbejder uden ramme , skal du dreje lærredet helt rundt og begynde at arbejde igen fra (1) til (2) og så videre.
    3. Hvis du bruger en ramme , skal du enten slå den på hovedet - det samme som om du holder nålen i hånden. eller arbejde tværs over den anden og efterfølgende række fra venstre mod højre uden at dreje lærredet. I dette tilfælde begynder maskerne øverst at gå ned diagonalt på tværs af rækken, indtil du når højre side af designet (se stingdiagrammet).
    4. Fortsæt med at arbejde hver vandret række (højre til venstre) i sin helhed , før du flytter til den næste. Når hver række er færdig, vil du lave længere sting på bagsiden for at skabe højder, der styrker nålepunktet.
    5. Lodrette rækker arbejdes også på samme måde - men fra top til bund . Som angivet ved pilen, i slutningen af ​​hver række, drejer du lærredet helt rundt for at starte næste række.
    Fortsæt til 3 af 3 nedenfor.
  • 03 af 03

Venstrehånds instruktioner til at arbejde med den kontinentale tentsøm

Kontinental teltnålssting til venstrehåndtagere. Althea DeBrule

Venstrehårede sømmer skal huske, at når man arbejder på kontinentalseltsømmen, skal hver skrå i samme retning. Med denne tommelfingerregel i tankerne kan du arbejde med denne grundlæggende søm i enhver retning du vælger.

For eksempel arbejder mange venstrehåndede sømme stingene fra venstre mod højre med venstre skråning også. Andre vender blot retningen for højrehåndede sømme og opnår det samme højre skråt resultat (se ovenstående venstrehånds stingdiagram).

Hvis du er venstrehåndet, en nem … MERE måde at huske hvordan man følger stingdiagrammet er altid at bringe tapestrynålen op fra den forkerte side gennem lærredet i alle ulige tal ( 1 , 3, 5, 7, 9, osv.), og gå diagonalt over snitkryds af lærred og ned på alle lige tal ( 2, 4, 6, 8, 10, < osv.) . Sådan er det gjort. Start i et område af nålepunktsmønsteret, hvor du er mest komfortabel

1. , arbejde din første række masker fra venstre til højre med (1) og gå ned på (2 ) som angivet på diagrammet. Du vil bemærke, at
    2. søm begynder øverst for vandrette rækker og nederst for lodrette rækker -på bagsiden af ​​højre hånd.Fortsæt med at følge diagrammet for at fuldføre hver række. ALTERNATIV OPTION:
    3. Sæt sømmen på samme måde som for højrehåndede instruktioner. Selvom de ulige rækker kan være lidt ubehagelige (søm fra højre til venstre og nederst til toppen), vil du blive belønnet, når du syr de lige rækker (søm fra venstre til højre og øverst til bund) . Det fungerer faktisk ganske hurtigt og nemt, og før du ved det, vil du have etableret en arbejdsrytme og vil ikke bekymre dig om du har højre eller venstre hånd.